Usulca yaklaştı yanıma. Elimde tuttuğum (sanki başka neremle tutacaksam) Yannis Ritsos kitabına baktı, önce kapağını inceledi, sonra fiyatına baktı. Birkaç saniye düşündü. (büyük ihtimalle fiyatını) Sonra içini açtı kitabın (kendinin değil), sanki en son yapılması gerekilen şey oymuş gibi… Dünyanın en doğru cümlesinin kuruyormuş gibi devam etti “Ben şiir sevmiyorum ya!”

Bu cümleler bir kitaptan alıntı değil. Belki ilerde yazarım öykülerimden birine ama bunlar gerçek ve benim çok sık karşılaştığım bir gerçek.

Bizim insanımız şiir sevmez ama sevgilisinden iki bayat söz duyduğunda ayılır bayılır. Herkes kültürlü zeki insanlarla beraber olmak istiyor ama kitap okuyor diye vatsapta yazdığına geç cevap verince tribe giriyorlar falan filan. Neyse ya ben bunu bir hikayeleştireyim, belki bir iki kişi kurtarırım... 

Emrah Ateş
twitter: hikayeadami
instagram: hikayeadami

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyorum Sana Giden Bütün Yollar Kapalı

Orhan Veli'nin ölümü ve mezarı

Dünyanın bilinen ilk şiiri