Abla nasihatı

Ailede 3 tane daha abim olduğu halde özellikle ablamla aram hep daha iyi olmuştur. Abilerle konuşulcak konuları rahatlıkla ablamla konuşmuşumdur mesela. 4 tane de ablam var ama özellikle biriyle diyaloğumuz çok farklı. Ben ona cenıfır diyorum ten renginden dolayı. Gerçek adıysa Filiz.

Çok okumuş bir kadın değil ablam. İlkokulu bitirdikten sonra rahmetli babam almış onu okuldan ve çalışmaya başlamış. Babam 2. sınıfta okulu bıraktığı için 5 sene gayet uzun bir süre gelmiş sanırım onun için. Hatta ailede en çok okutulan benim o da 8 yıl. Zaten 8. yılımda da babam öldü. Daha da okutur muydu bilmem, ama ben yine de dışarıdan liseyi bitirdim ve şimdi de AÖF'ye kayıt için ağustosu bekliyorum.

Nerede kalmıştık, ablam diyordum. Az okumuş ama çok çekmiş insanlardan o da. Şu hayat okulu denen hurafenin öğrencilerinden. Bazen arada öyle laflar ediyor ki, ben bile okuduğum onca kitapta ve izlediğim onca filmde öyle cümleler duymuyorum. Misal geçen bana şöyle sözler sarfetti;

" insanlar sana hep dört dörtlük olman ve doğruları yapman hakkında baskı yapıyorlar. Sen onlara aldırma... Bu sorumluluğu sana yükleme hakkı yok kimsenin. Hata yapmaktan korkma ve hata yapma özgürlüğünü kimseye verme ''



24 yıllık yaşantımda beni tek anlayan kadın ablam oldu...

                                                         ablam ve komşunun veledi

Yorumlar

  1. Bu ara ya çok duygusalım -bu benim için kötü- ya da hep böyleydim de yeni farkına varıyorum. :')
    Ablam olsaydı keşke diyordum sonra vazgeçmiştim bu yazıdan sonra yine keşke diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arada bulaşık yıkatmaya kalkıştığında bende keşke olmasa diyorum :)

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. çok şanslısın bence :) bir sürü abin-ablan ve harika bir ablan var.kıymetini bil.

    YanıtlaSil
  4. sen ne şanslısın öyle, böyle bir ablayla hep kendi kanatlarına güvenebilirsin, uç martı jonathan uç :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uçmama da izin vermiyor ama
      hadi taşınayım evden diyorum hata da olsa olsun diyorum
      sonra kafama gelen terlik ile vazgeçiyorum :)

      Sil
  5. İnsanın sırtını yaslayanilecegi bir yoldaşının bir büyüğünün olması ne güzel.. Keşke benimde bir ablam olsaydı böyle dertlesebilecegim :)

    YanıtlaSil
  6. bu cümleyi kuran ablayla aranın iyi olması gayet normalmiş. belli ki ondan öğreneceğin daha çok şey var...

    YanıtlaSil
  7. Ne kalabalık bir aileymişsiniz. ehehe. Benim de bir abim var, bir de erkek kardeşim.

    Ve de, cümle çok oturaklı, çok yerinde hayata karşı. "Hata yapmaktan korkma ve hata yapma özgürlüğünü kimseye verme " kısmı hele, bittim. Ablanın diline sağlık senin de yazan klavyene. ehehe.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senden de öyle güzel nasihatler bekilyoruz .d

      Sil
  8. keşke benim kardeşim de bu tür cümleler kursaydı diye geçti içimden.
    kendi iç savaşlarımla o kadar meşgüldüm ki, ben pek iyi bi abla olamadım galiba :(

    YanıtlaSil
  9. Kitaplarla, eğitimle Matematik öğrenirsin, coğrafya öğrenirsin ya da ne bileyim mesleğin ne ise onla ilgili bilimsel bilgiler öğrenirsin. Bu öğretimdir bana göre. Ama hiç bir kitapta çektiğin sıkıntılar yüzünden okuyamayan insandan bahsetmez, dostun ihanetinde duyduğun acıdan bahsedemez ya da iyi günlerinde çevrende olan kişilerin kötü günde birer birer yok olmasından bahsetmez. Ablanın dediği gibi çevrende mükemmel insan modunda takılan kişilerin her şeyi ben bilirim edasıyla öğüt vermeelerinden bahsetmez. Örnekler çoğaltılabilir. Bütün bunlar yaşanmışlıkların getirdiği güzel şeylerdir. Belki çoğu acı çekerek öğrenilmişitr, deneyim kazanılmıştır ama. Beyni güya bilgilerle dolu ama kalbi ve ruhu boş insan olmaktan daha iyidir eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi dedin
      ortalık dışı marka içi turşu insanla dolu
      okula gidiyorlar ama tamamen düzenin gerektirdiği bir diploma kaygısından dolayı
      kimsenin birşey öğrendiği yok
      böyle olunca da en ufak şeyde insanlar depresyona giriyor.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyorum Sana Giden Bütün Yollar Kapalı

Orhan Veli'nin ölümü ve mezarı

Dünyanın bilinen ilk şiiri