Müsvedde

Çalıştığım ofiste müsvedde kağıt hareketi başlattım. Şirket çok büyük olduğu için tabii ki benim bu tasarrufum onlar için sinek sesi kalacak ve duymayacaklar bile.  Ama ben bunu şirket daha çok para kazansın diye değil, daha az kağıt gitsin diye uyguluyorum. Şirketin değeri 4 milyar dolar neticede. Adam kendi başına ülke kurar, ağaç eker onları A4e bile çevirir.

5 yıldır bu şirketteyim(evet henüz başka iş bulamadım) ve son 6 aydır bu müsvedde olayını uyguluyorum. Daha önceleri aklım neredeydi bilmiyorum:( Müsvedde dediğim şey ise; daha önceden arşivlenmiş bir yüzü boş kağıtlar oluyor. Sonuç; bu zamana kadar o kadar kağıdı müsvedde'ye çıkarıp zaten en başından hata etmişim. Binlerce kağıt haybeye yazılmış ve klasörlenmiş! Daha kağıtların çeyreğini bile kullanamadım. Bu haybeye harcayışı kendimce kısmak için artık her boku tablolara kaydedip arşivlemeye çalışıyorum. Ama esas sorun şu; bu kadar arşivi zaten bir gün lazım olursa diye yaptık ve bu kafadan çıkamıyoruz. Malum, veri uçar söz gibi, yazı (kağıt) kalır. 
Yeni adım belki de şu olmalı; öncelik sıralaması! Cidden bu bokları yedeklemesek ne olur? Ayrıca bahsedilen şeyler resmi evrak v.s. de değil yani. Bunu gündeme getireceğim artık. Ve bizim departman en az kağıt harcayan departman. Kurumsal şirketlerde bu hatalar ne yazık ki sıklıkla yapılıyor. Küçük firmalar direk patron gözetiminde olduğu için cimrilik adı altında el altına alınabiliyor.

Ama büyük sorun tabii ki personelin kendisi; kurumsal kafanın yarattığı üşengeçlik, kişiyi fotokopi makinesine müsvedde takmaktan alıkoyuyor… Bu kafa tabii ki hepimizde her alanda da var. Misal, İtalya'ya gittiğimde insanların çöp atma disipliline hayran kalmıştım. O şıkır şıkır giyimli insanlar sabahın köründe evlerinden kucağında çöp kutularıyla çıkıp tek tek ayıklıyorlar. Biz ise geri dönüşüm alanlarına çöpleri rastgele atıp “Banane amk çöpçüler ayıklıyordur,” diyoruz. Ha bir de şu var, misal yere çöp atan biri şunu rahatlıkla diyor; “Ben bunu yere atmasam çöpçüler aç kalacak,"  O zaman ne yapmalı? İşsizliği gidermek için her yere çöp mü atmalıyız?

Dipnot:  Siyaset dışında bir şey dinlediniz. İyi günler…

Emrah Ateş
twitter: hikayeadami
instagram: hikayeadami 

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyorum Sana Giden Bütün Yollar Kapalı

Orhan Veli'nin ölümü ve mezarı

Dünyanın bilinen ilk şiiri