O daha bir çocuk


Ceylan... Henüz 14 yaşında
Bir arkadaşın bogunun başlığında vardı bu türkü
Gezme ceylan bu dağlarda seni avlarlar
Nasıl içim sızladı
Artık bir daha dinleyemem ben o türküyü
Ne zaman duysam aklıma ‘’ceylan '' gelir
Neden öldü ceylan ?
Yada neden haber edilmedi hiç ?
Bazı sol gazeteler yazmasa birgün gibi taraf gibi kimin umurunda ?
Bazı blog sahiplerinden başka kimin umurunda ?
Kaç kişi yazdı ?
Havan topuyla öldü Ceylan
Savcı bile can güvenliğim yok diye gidemediği bir yere
Devlet insanlarının barınmasına izin vermiş
Kendi insanlarının kazaya kurban gitmesine izin vermiş
Annesi eteğinde toplamış kızının parçalarını
Battaniyeye sarıp götürmüşler otopsiye
Başbakan anca Gazze'de ölenler için bağırsın
Kendi insanları için neden bağır mıyor ?
Ceylan için neden kimse bağır mıyor ?
Neden ?????

Ahmet altan yazmış;
Eğer diyor zengin bir semtin zengin bir kızı olaydı diyor bütün medya günlerce haber ederdi...
Doğru...
Fakir isen haberlere bile konu olamıyorsun...
Ama Allah’ın bile unuttuğu bir köyde öldü ya ceylan
Kürt yada değil ondan bahsetmiyeceğim
Bazı yazarlar gibi Türk olsa haber olurdu demeyeceğim
Sebep olarak göstermeyeceğim
Tek derdim onun daha bir çocuk olması
O daha bir çocuk...

Şu bir gerçektir ki çok şükür başımızda TSK gibi bir kuvvet var
İyi ki de var.
Türk askeri gibi askerlerimiz olmasa, yada olmasak neler olurdu kim bilir ?
Bu kısımda onlarda çok da suç bulamayacağım
Basına yüklenmek istiyorum
Yavşak basına!
Cem sucuk yedi:
Cem sakal bırakmışama saç tıraşı düzgün
Cem o gece arabada şunu dinlemiş
Cem şöyleymiş
Cem böyleymiş
Tamam münevvere yapılan kötü bir olaydı ve basın bunu üstüne düşmese asla bulunmazdı
Medya bunun boku çıkardı evet ama sonuçta yakalandı
Sırf bunu hatırına hala susabilirdim
Ama yavşak basın neden ceylan olayının üstüne bu kadar düşmüyor
Ceylan’da bir Münevver değil mi ?
Hergün kaç Münevver yitiriyoruz böyle ?
Neden Sezen Aksu’nun dekoltesiyle daha çok ilgileniyorlar bu kadar ?
Bundan bir kaç ay önce
Bir askerin eline ceza olarak verilen bomba
Ve ölen üç anadolu çocuğu
Bunun da üstüne çok durmadılar
Neden ?
Sahi ya terorist kimdi ?
Yapmayın abiler
Yapmayın ablalar
O daha bir çocuk...
Bir suça seyirci kalmak da, bir o kadar suçlu olmaktır...
Emrah Ateş

Yorumlar

  1. Türkiye'de fakirsen adın yok!

    YanıtlaSil
  2. suça seyirci kalmayalım elimizden geldiğince tepki verelim.

    YanıtlaSil
  3. SLM ben ceylan için söylediklerinin çoğuna katılıyorum ama yanlız dikatimi çeken niye ceylanın sadece çocuk olması onu masum kılıyor yani demek istediğim o yirmi yaşında bir ceylan olsaydı sende diğerleri gibi seyircimi kalıcaktın kürtlerin saece çocuklarımı masum yani.not ama bizde bu suça seyirci kalmicaz

    YanıtlaSil
  4. ben kürtler hakkında birşey demedim
    büyük olsa yine aynısını yapıcaktım tabi ki de
    yapmasam eline bomba tutuşturulan asker kardeşlerimi de savunmazdım
    çocuklar hep masumdur
    ama büyüdükçe masumluğunu yitirebiliyorlar
    burada çocuk olmasının üstüne durmamın nedeni
    ihmalsizliklerin nasıl ufacık bedenleri de öldürdüğü
    yoksa ölen 65 de olsa aynı tepkiyi veririm.

    YanıtlaSil
  5. Yazını okuyunca zaten dolu olan yüreğimi gözlerimi tutamadım ablacım, müsade edersen tepki olarak yazını seni referans göstererk, sayfamda paylaşmak istiyorum.sevgiler saygılar.

    YanıtlaSil
  6. ne demek ablacım
    müsade senin

    YanıtlaSil
  7. "Bütün çocuklar güzeldir
    Ve masumdurlar doğduklarında
    ama ne yazık ki eşit doğmuyor hiçbiri
    kimisi kanlı bir savaşın ortasına doğuyor daha anlamını bile bilmeden
    kimisi yoksullukla mücadele etmeyi öğreniyor doğar doğmaz, açlıktan memesinde süt kalmamış
    annesinin kucağında" Bilge Dişsiz

    Sevgimle Emrah...

    Mine Karagüler ( mine73)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyorum Sana Giden Bütün Yollar Kapalı

Orhan Veli'nin ölümü ve mezarı

Dünyanın bilinen ilk şiiri