İnsanların Türküleri Kendilerinden Güzel


Müzik ruhun gıdasıdır lafı- ne doğru bir laf...


Bazen düşünüyorum müzik olmasa ,şarkılar olmasa ne halt ederdik diye. Her tür müzik dinleyen bir insanım. Mp3’ümü açıp listeyi vereyim size yok-yok... Arabesk, yabancı, türkü, caz,rock, şiir, hatta rodrigonun gitar konçertosuna kadar. Ama türkülerin yeri başka-bambaşka. Bilmiyorum belki de doğulu olmamadan dolayıdır. Doğulullardaha bir bağlıdır türküye. Ne zaman ki birerden saz sesi yükselir ben orada hüzün bulurum- mutluluk bulurum-hayat bulurum...


Barış Manço diyor ya; ’’ uzaklarda bir yerlerde türküler söyleniyor, biliyorum’’ diye, ne doğru demiş.

Türkü dinlediğim kadar Cengiz Kurtoğlu’da çok dinlerdim. Hala dinlerim ama azalttım artık. Arabesk gerçekten insan sağlığına zararlı. Bir süre sonra gözlerindeki fer sönmüş, yüzün düşmüş, sanki her an biryerinden jilet çıkacak ve kendine faça atacakmışın gibi bir biçimde geziniyorsun.

Ama türküler öyle mi;

kah ağlatır- kah oynatır...

Çok istedim saz çalmayı, hala da isterim. Ne yazık ki bir kere cesaret edebildim kursa gitmeye ve benim şansıma iki hafta sonra gittiğim kurs kapandı. ( Bahtsız bedevi şansı var bende )Sonra da başka yere gitmek kısmet olmadı. Ama içimde ukde kaldı gidicem. Sazım duvarımda asılı hala. Çalacağım onu bir gün...

Şimdi fena mı olurdu Mahsuni’den bir ‘’çeşmi siyahım’’ türküsü. Yada ‘’uzun ince bir yoldayım ‘’ derdik Aşık Veysel gibi. Hiç olmadı Oğuz Aksaç’tan bir ‘’ nem kaldı dinlerdik ‘’... O da mı yok! O zaman aç şuradan bir Cengiz Özkan’dan ‘’ bir ay doğar ilk akşamdan geceden ‘’ dinlerdik. ..

Neyse bu türkülerle ilgili duygularımı en güzel Nazım Usta die getirmiş. İşte Nazım Ustanın o müthiş şiiri;


İnsanların türküleri kendilerinden güzel,
kendilerinden umutlu,
kendilerinden kederli,
daha uzun ömürlü kendilerinden.
Sevdim insanlardan çok türkülerini.
İnsansız yaşayabildim türküsüz hiçbir zaman.
Kadınlarımı aldattım, türkülerini asla
Hiçbir zaman aldatmadı beni türküler de.
Türküleri anladım hangi dilde söylenirse söylensin.
Bu dünyada yiyip içtiklerimin,
gezip tozduklarımın,
görüp işittiklerimin,
dokunduklarımın,
anladıklarımın hiçbiri,
hiçbiri bahtiyar etmedi beni türküler kadar...

Bol türkülü günler dileğiyle...


saygılar

Yorumlar

  1. slm.vala süpersin orda ismleri geçen türküler benim en sevdiğim türküler şiiri desem zatten herşeyi en güzel şekilde söylemiyor benimde türkü dinliyesim geldi şimdi işala sende bir gün sazı çalabilirsin zaten için sevgisi varsa eninde sonunda yaparsın.

    YanıtlaSil
  2. bütün dileğimiz çalabilmek üzerine zaten :)

    YanıtlaSil
  3. asm'cim bu arada yorumundaki yanlışı neden bilmem düzeltemiyorum ama şiri ve türküleri bne kadar sevdiğini anladım canım:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyorum Sana Giden Bütün Yollar Kapalı

Orhan Veli'nin ölümü ve mezarı

Dünyanın bilinen ilk şiiri