Onca Yoksulluk Varken / Emile Ajar

Bazı kitaplar vardır ki okumaya başladığınız andan itibaren güzel bir kitap olduğunu anlarsınız. Amanın ortalarında güzelleşir, yok sonu etkilidir tarzında filmlere benzemeyen kitaplardır onlar. Eline kalemi alırsınız ve altını çizmeye başlarsınız cümlelerin. Sonra bir bakarsınız üç cümlede bir çizmişsiniz altını. Öyle bir kitap Onca Yoksulluk Varken...

Yazarın esas adı Romain Gary'dir. Kendisi Fransa'nın en ünlü edebiyat olan ödülü Goncourt Edebiyat Ödülü'nü kazanmıştır. Hem de iki kez! Bakın bu şaşkınlık belirmemin sebebini söyleyeyim. Çünkü bu ödül yazara ömründe bir kez verilir. Ama o Emile Ajar takma adıyla Onca Yoksulluk Varken kitabını yazıp ikinci kez de kazanmıştır bu ödülü. Kendi adıyla da Cennetin Kökleri kitabıyla kazanmıştır. Ve işin en acı tarafı bu itirafı, intihar ettiğinde intihar notunda yazmıştır.



Altmış yıl önce gençliğimde, bir kadına rastladım. Beni sevdi ben de onu sevdim. Sekiz ay sürdü bu, sonra ev değiştirdi. Altmış yıl sonra hala aklımdadır. Seni unutmayacağım derdim ona. Yıllar geçiyordu, unutmuyordum. Korkuyordum bazen. Önümde uzun bir yaşam vardı, silgi Tanrı'ın elindeyken, ben gariban adam, kendime nasıl bir söz verebilirdim ki? Ama şimdi içim rahat Cemileyi unutmayacağım. Çok az zamanım kaldı onu unutmadan öleceğim...

Emile Ajar / Onca Yoksulluk Varken

Yorumlar

  1. Sonda kitaptan yaptigin alinti cok hosuma gitti. Adini degistirerek 2 kere odul olmasida cok hos bunu intihar notuna yazmasiysa cok ilginc ne degisik hayatlar var diye dusundurmuyor degil:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir de bu kitabın başları, hesap et güzelliğini :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Orhan Veli'nin ölümü ve mezarı

Biliyorum Sana Giden Bütün Yollar Kapalı

Dünyanın bilinen ilk şiiri