Melemenimi yedim vurun beni!


mevziye yürüttüğüm domates peynirleri taşırken


Askerde iken bir komutanım vardı. Önceki yazılarımda bahsetmiştim; askerde aldığım bir ceza yüzünden yazdığım şeyler hala takip ediliyor. O yüzden komutanın adını vermeyeceğim. Neyse, bu komutan Hakkari de ve bir  çok terör bölgesinde görev yapmış, birçok çatışmaya girmiş, birçok şehitt görmüş bir komutandı. Bulunduğumuz karakol zaten Mardin'in en kritik yerlerinden biriydi. Birgün hiç unutmam şöyle demişti bana;

-sizin yaşınızdaki çocukları komutan diye başınıza dikiyorlar. Sonra o komutanları getirip böyle kritik yerlerde başınıza koyuyorlar. O ne biliyor ki ne öğretsin size. Bir çatışma çıksa kendini koruyamaz, nasıl sizi korusun?

İnsan hakveriyor tabi. Karşındaki adam 20 yıldır asker. Emekli olmasına aylar kalmış ölmemek için gün sayıyor orada.

O komutandan bahsetmek istiyorum biraz. Bildiğin deliydi. Psikolojisi bozulmuş adamın. Kolay değil biz 15 ayda kafayı yedik, koca 20 yıl... Farklı bölgeler, hiç bir zaman bir şehire ait olamamanın verdiği o göçebelik duygusu. Sonra çoluk çocuk sorumluluğu. En zoru da bu kadar askerin sorumluluğu kolay değil...

Boğazına çok düşkün adamdı. Usta birliğine ilk başladığım dönemlerde biraz kıl kapmıştı bana. Tipimi mi beğenmedi bilmiyorum her defasında gözüne batıyordum. Bir gün onunla nöbet tutuyoruz, baktım olmuyor böyle tırsarak askerlik, gittim komutanın yanına
- komutanım siz Ecevit döneminde nerede askerdiniz? ( eceviti çok sever )
- hatayda askerdim yavrum
-benim babam da tam bir ecevitciydi.
- doğrudur. şimdi öyle adam yok tabi. başımızdaki bu pezevenklerle uğraşıyoruz. şerefsiz soysuzlar ( ettiği küfürleri yazmıyorum ha ) Nerelisin yavrum sen
- Kars komutanım
- yapma ya sizin oranın nesi meşur
- kaz eti ve kaşar peyniri komutanım
- nasıl güzel mi bari kaz eti
- evet komutanım. bir de bizimkiler onu kışın kurutup tuzlayıp saklarlar. tadı pişince daha güzel oluyor. hele yağından bulgur pilavı yaptın mı tamam bu iş ( haha şimdi yakalamıştım onu can evinden. tuzağıma düşmüştü )
- karsta mı yaşıyorsun
- hayır
- yok mu orada akraba falan
- var komutanım dayımlar orada isterseniz söyleyeyim size bir tane göndersinler kaz eti
- aferin yavrum. hemen al cep telefonumu ara

Ben çaktırmadan dayımla konuşuyormuş gibi yaptım. Bilmiyorum lan adamın numarasını. Çocukluğumdan beri görmedim. Sonra komutanı kaz eti ha geldi ha gelecek diye 3 ay oyaladım. Tayinine de 3 ay kalmıştı zaten. O arada bende biraz rahat ettim onun nöbet zamanlarında. Ee askeri boş bırakırsan kafa anca ibneliğe çalışıyor. O yüzden durur durur izmarit toplatırlar insana

Birgün hiç unutmam, en sevdiği yemeği yemiş; melemen... Artık nasıl şişmişse yürüyemiyor mevziye. Sonra biraz sindirdi yediklerini. Gece çıktı mevzisinin üstüne başladı bağırmaya

-Melemenimi yedim vurun beni köpeklerrrrrr

Hah dedim şimdi sıçtık herif kafayı yedi o da benim nöbete denk geldi.

Sonra gülerek indi mevziden aşağıya, kara çaydanlıkta bir çay doldurttu. Ah o kara çaydanlık yok mu? vefakar çaydanlığım benim. Bn o çayın tadını bir daha hiç bulamam. İs kokulu, içi tozlu kara...

Yorumlar

  1. erkeklerin askerlik anıları hiç bitmez :))
    bende dinlemekten sıkılmam birinin "ben askerliğimde" dediğini duydum mu ilişirim hemen yanına
    mardin de askerlik kolay değildir seninde bir sürü anın vardır şimdi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diğer bir kaçını daha okuman için askerlik etiketini tıklaman yeterli :)

      Sil
  2. Melemenimi yedim vurun beni!
    bu repliği birde Zeko'nun sesinden duyun :d

    YanıtlaSil
  3. Melemenimi yedim vurun beni köpeklerrrrrr.... hehehe güzelmiş. Çok güldüm.

    YanıtlaSil
  4. Hahahahahaha çok güldürdün beni Emrah ya

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Orhan Veli'nin ölümü ve mezarı

Biliyorum Sana Giden Bütün Yollar Kapalı

Dünyanın bilinen ilk şiiri