İyilik meziyet olmuş

Geçen hafta, Kadıköy'deydim.
Metrobüs durağından sahile doğru yokuş yukarı çıkıyordum.
Yaşlı bir amca gördüm. Sırtında çuvalı.
Bir süre arkasından onu seyrederek gittim. Sonra yoruldu tabi.
Belli ki çuval ağır. Kenara geçti oturdu.
Yanından geçtim.
3 saniye ilerledikten sonra '' napıyorum lan ben yardım etsene adama '' dedim, kendi kendime...
Sonra döndüm dedim '' babo yardım lazım mı''
Babo dedim, çünkü; yüzündeki ihtiyar emekçi suratı ile tam bir babo idi.
Belli ki doğuluydu da.
Babamı da hatırlattı bana.
Babam da böyleydi. Yaşına bakmadan yükü atardı omzuna.
Bilirim ki o tür adamlar hep bir kamburlaşma korkusuyla yaşar.
Hayatın yükü hep üzerindedir çünkü.
Sonra adam dedi '' yok kurban allah razı olsun''
Üzüldüm. Sorumu tekrar yineledim.
Yine istemeyince üstelemek istemedim.
Çünkü öyle bir hal aldık ki
Eğer biri sana yardım ediyor ise '' acaba neden yardım ediyor lan'' diye düşünmeye başlıyor insan.

Gelelim iki gün öncesine...
Sefaköyde evime doğru gidiyorum.
Yine metrobüs durağından indim, köprüden karşıya geçtim, merdivenleri ikişer ikişer inip iftara yetişeyim bari diye hızlandım.
Yanıma bir adam yaklaştı.
Dedi; '' ya birşey isticem ama yanlış anlama. Şu poşetlerime yardım eder misin ? ''
Dedim; '' yanlış anlamak mı? Neyini anlıyım abi. ? Ayıp ettin. ''
''Ama yolunun üstüyse yardım et '' dedi...
Dedim ''yolun neresi ? ''
''İşte şöyle aşağısı. ''
'' Tamam abi benimde orası '' dedim
Halbu ki değil...

Sonra 10 - 15 dakikalık arkadaşlığımızda bol bol konuşarak geçirdik.
Nesin - necisin - nerelisin muhabbetleri
Adam sürekli dua etti,
Bir ara dedi ki '' insan iyilik istemeye çekiniyor ''
Dedim .'' Vallah abi artık nasıl bir dünyadaysak iyilik yapmaya bile çekiniyor insan ''
'' Birine iyilik yapsan adam diyor ne çıkarı var ?
sen istesen karşıdaki diyor ne çıkarı var ?
yani anlıyacağın iyilik meziyet olmuş abim...

Sonuç; iftara geç kaldım. Ama o adam elindeki poşetleri zamanında evine ulaştırdı. Kim bilir belki ailesiyle iftar açarken benden bahsetti, tekrar dua etti. Bende içim huzurlu bir şekilde evime gittim. İyilik yaptım. Fena mı ettim...

Hayırlı cumalar...

Yorumlar

  1. malesef...
    yolda düşüp bayılan biri olsa bile numara yapıyor yan kesicimidr nedir diye düşünecek bir hale geldik...
    bizim buralarda hala belediye hoparlöründen cüzdan bulunmuştur gelin alın diye anonslar yapılıp,yolda kalan arabaya yada düşen amcaya el atan çok olsada...
    oralar daha bir güvensiz hale geldi...ne yazık

    YanıtlaSil
  2. aslında belli bir yerde değil bu. birşeyin suçunu memlekete atmamak gerek. yada o memleketin insanlarına...

    böyle oluyor çünkü

    içimizdeki iyiliği kaybettik. İnsanlara gücvenilmez diyoruz. İyi de insanın insandan başka dostu kim olucak ki ?

    YanıtlaSil
  3. kalemine, yuregine saglik valla :)

    YanıtlaSil
  4. aslında doğru diyorsun ama hiçbirşeye güvenemez hale geldik tüm yaşanılanlar yüzünden.
    ama bak sen ne iyi etmişsin,gülümsemeyle okudum yazını:)

    YanıtlaSil
  5. işte güzel yanıda bu ya iyiliğin.
    gülümsemene ve gülümsetmene neden olur :)

    YanıtlaSil
  6. Keyifle okudum ve takdir ettim inanıyorum ki hala senin gibi insanlar yeryüzünde tşkler hissettirdin okurken. (ne mutlu sana)..

    YanıtlaSil
  7. yolda sara krizine tutulan birine "es geçelim numara yapıyordur" dediğimde bana aldırış etmeyip adamın yardımına koşan arkadaşlara burdan selam ederim. adam cidden kriz geçirmiş

    YanıtlaSil
  8. Başlık güzel bir tespit olmuş. Birileri duygularımızı sömürürken, cesaret istiyor güvenmek...

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel yazmışsın,ne doğru tespitler...

    YanıtlaSil
  10. İnsanlar artık gülücüklerden bile bir anlam çıkartmaya kalkıyorlar...
    Yazık bizler bu hallere düşecek milletmiydik..


    Ne iyi etmişsin.İyiliklerin hep böyle bol olsun..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyorum Sana Giden Bütün Yollar Kapalı

Orhan Veli'nin ölümü ve mezarı

Dünyanın bilinen ilk şiiri