Akif Abi'nin Desert Rose ile İmtihanı




Bazı şarkıların anısı çoktur insan bünyesinde. Hele ki ergenlik zamanlarında o kadar şekilden şekile girersin ki, kendi kişiliğinle bile uyuşmayan şarkılar dinlersin. Yoksa insanın İsmail Yk dinlemesinin başka bir açıklaması olamaz…
Eskiden çıktığım tüm kızlara ”desert rose” şarkısını armağan eder dururdum. Bilirsiniz Sting’in leziz bir şarkısıdır. O dönem aslında yaptığım en büyük hata bu şarkıyı herkese armağan etmemdi. Herkes dediğim de kimle konuşsak işte. Kime gözümüz değse, bir merhaba etsek aşık olduğumuz, sokağın başında, balkonun altında, çöp konteynerinin önünde beklediğimiz günlerdi. Ama siz benim gibi yapmayın. Her kıza farklı şarkı armağan etmelisiniz.Hayatınıza giren herkesin farklı bir anısı olsun sizde. Yoksa gecenin bir vakti gizli bir numaradan biri sana desert rose dinletirse düşünür durursun; ”lan Ayşe miydi arayan yoksa Fatma mı diye
Desert Rose’yi neden dinliyordum ? Tamam ingilizceden zerre anlamam ve zaman için de sıkı bir Sting fanatiği olmuş olabiliriim ama zaten bir şarkıyı sevmek için o şarkının dilini bilmenize gerek yok. Gönül yarası filmi gelsin aklınıza, Aynur Doğan’ın o güzelim sesi, Meltem Cumbul’un gözyaşları, Şener Şen’in ”sen kürtçe biliyor musn” sorusuna, ” abey bu türküde ağlamak için kürtçe bilmek mi gerekir?” cevabını hatırlayın. 
Bir gün bir arkadaşın uydulu tvsinde mtv kanalında şarkının klibini görene kadar şarkının başında o çığıran hintli-vari ( garip bir benzetme oldu ) sesi bile kadın sesi zannediyordum. Olabilir kızmayın hemen bana hayat bu.Müzik kulağım yalnızca kulaktan ibaretti. Yalın ilk çıktığında siz sanki kız söylüyor diye ikileme düşmediniz mi?
Velhasıl Desert Rose’nin çöl gülü olduğunu öğrendiğim ilk vakitler tabelacı çırağıydım. Millet gelip arabalarına yazı falan yapıştırtıyordu; Vay efendim; babam sağolsun, zalımın kızı, ocağın sönsün, o şimdi asker, aşkımızı çekemediler halat koptu, nescafe bile 3ü bir arada bir ben yalnızım, hatta opel corsa’nın altına bende korum yazanı gördüm ( espriyi anlamayanlar için hatırlatma; opel korsa bende korum :D )
Sonra şahin marka arabanın hala gideri olduğu, hatta bayağı bir fiyakalı sayıldığı zamanlarda, semtimizin adamı Akif Abi Beyaz Şahin’i ile yaklaştı. Cengiz Kurtoğlu’nun korsan kasedini almış, sanki Cengiz değil de onun çocuğu söylüyormuş gibi bir ses çıksa da, bilhassa aynı ruh haliyle dinliyordu kaseti. Bana dedi ki;
-Lan yarağım bu arabaya bir yazı yazalım.
-Akif Abi, tamam vücudunda en çok değer verdiğin yerin adıyla beni onurlandırıyor olabilirsin ama herkes benim kadar duygusal değil. Toplum içinde yanlış anlıyorlar sonra. Sen bana yiğidim de, aslanım de. ne bileyim Zeko derler normalde onu de.
- Tamam lan Keko ne yazdırayım
-Keko değil abi Zeko
- Niye olum çok mu ineksin
- Yok abi anısı var boşver sen
- Tamam tamam ne yazalım şu arabanın camına
-Hangi camına
-Ebenin camına. Hangisi olcak lan ön camına
-Abi Desırt Ros yazdıralım
- O ne lan kürtçe mi ?
-Yok ingilizce, çöl gülü demek
- Olum gül mül bozar bizi. Çöl aslanı yazalım. O nasıl yazılıyor
- Kürtçe mi
-Yok ingilizce
- Valla bir tek çölü biliyorum abi ben. Aslan ne demek bilmiyorum. Ama iyi düşün bak gayet fiyakalı. Kızlar bayılır. Yengeye sen benim çöl gülümsün dersin. Hem şarkısı da var
- Kim söylüyor Cengiz mi
-Yok Abi Hakan Taşıyan söylüyor. Desırt ross aheyli ahey diye
-Taşşak mı geçiyon benimle
-Evet abi
Dua et sidici Teomanın yiğenisin. Yoksa gösterirdim sana taşşak geçmesini. Tamam lan çıkart ama siyah film kaplayalım üst köşeye. Onun üstüne yaz.
-Tamam abi
Sonra da bir fotoğraf çekilmiştim o arabanın önünde. Ama o dükkandan ayrıldığımda orada kaldı. Sonra dükkan taşındı resimler uçtu derken yalan oldu hepsi. Güzel günlerdi be. Sting bilmez ama bir söylediği şarkının insan bünyesindeki bu denli etkisini

Emrah Ateş

Yorumlar

  1. bizim nesilde hic ingilizce bilmese de desert rose dinlemeyen sevmeyen yoktur vallahi! her kiza ayni sarki demek du bakalim eskileri kurcalayalim ilk tahminleri kim olcak bi asap bozalim :D

    YanıtlaSil
  2. Güldüm sabah sabah ya =D

    YanıtlaSil
  3. Tesadüfen dinlerken blogunu açtım, yazıyı okuma hikayem enteresan oldu biraz:)Desırt Rose iyidir, şahinde fiyakalı durur :)

    YanıtlaSil
  4. Ahahah Emrah :) Diyaloğa bayıldım. Herkesin bir Akif abisi olmalı :)

    YanıtlaSil
  5. Akşam karasına güzel geldi bu yazı, tebessüm ettim.

    YanıtlaSil
  6. :) Desert Rose güzeldir elbet... de her kıza hediye etmen kötü olmuş gerçekten :p

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Orhan Veli'nin ölümü ve mezarı

Biliyorum Sana Giden Bütün Yollar Kapalı

Dünyanın bilinen ilk şiiri