Garip Mektuplar Serisi -3 ( ilk aşkıma mektup )

Bir insanın ilk'i olmak zor iş. Çünkü senden önce hayatına kimse girmediyse birinin, hep en güzelini yaşatman gerekir ona. Çünkü bir adı var ''ilk''

Şimdi düşünüyorum da sen bir başkasındasın, sonra senin ne düşündüğünü düşünüyorum. Böyle manyakça huylarım var benim biliyorsun. Her zaman ayıkken düşünülüp sarhoşken söylenen sözleri hep içmeden söyledim. Sen de arsızsın ben diyeyim çatlağım. Ama sana güzel sözler de söyledim zamanında nankörlük etme. ''Gözlerine o kadar uzun uzun bakmamın sebebi arsızlığımdan değil cennet arayışımdan '' dediğimde Shakespeare ile boy ölçüşen biri olarak görmüştün beni. Neyse...

Düşünüyorsundur diyorum; ilk onu öpmüştüm, ilk o çiçek aldı bana, ilk o seni seviyorum dedi, ilk o elimi tuttu, ilk onu özledim, sonra yine ilk ona kavuştum... İlk beklentim oydu mesela, ilk ondan mektup bekledim, ilk ondan mektup geldi bana. İlk o şiir yazdı, ilk o şiir okudu o göl kenarında. Bunları düşünüyorsundur değil mi ? Sen bunları düşünürken o an elin bir başkasının elindedir belki. ve genelde bunları hep sana bir yanlış yapıldığında düşünüyorsundur. Çünkü eskinin değeri hep hata yapan yeniler yüzünden anlaşılır. O olsaydı böyle yapmazdı dediğin oluyor mu ?

Bunca şeyi yapmak güzeldi, evet... İlklerle ilgili en çok neyi öğrendim biliyor musun ? İlk olmak zor iş. İlk kaybeden de kaybolan da sen oluyorsun çünkü. İlk unutulan, ilk acıyan...

Böyle zamanlarda diyorum ki ilk olduğuna sevinmemeli insan, sonuncu olmak yalnızca yarışmalarda kötüdür... Benim seninle yarıştığım yok. Ama sen birinci olanı attın oyundan...

Emrah Ateş

Yorumlar

  1. Bu benide duygulandırdı ama :(

    YanıtlaSil
  2. İlkler sadece şarkılarda kalır, şarkı bitince,yani sonunda, yanında o "son" olsun istersin

    YanıtlaSil
  3. bence tam tersi bi insanın hayatında ilksen ilave bir şey yapmana gerek yok, yaptığın her şey ona en güzeli gibi gelecek. 2. ya da 3. olunca karşılaştıracak bi veri oluyor çünkü.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyorum Sana Giden Bütün Yollar Kapalı

Orhan Veli'nin ölümü ve mezarı

Dünyanın bilinen ilk şiiri