Garip Mektuplar Serisi -2 ( Mısırdaki dedeme mektup )

Mısırdaki Büyükbüyükbaba'ma ( bu büyükler ayrı mı yazılmalı acaba? )

Sevgili dede, geçen kapı'nın zili iki kere çaldı. Ömrümde ilk defa böyle bir olaya şahit oldum. Normalde evim tek odalı olduğu için daha ikinci zil çalmadan açarım kapıyı. Pencereden dışarı bakıp ''kim o '' diye sorma huyumda olmadı hiç.Çünkü ev çift cepheli ve benim oturduğum daire dışarıya değil de karşı binadaki dairenin mutfağına bakıyor. Sırf o lanet olası mutfak yüzünden evin güneşlikleri hep çekili. Güneş varken de yokkende hep çekililer. Çünkü gencim ve yeri geldiği zaman çıplak dolaşmak istiyorum. Karşı dairenin de böyle bir manzaraya rastlayıp iştahları kaçsın istemem. Ama güneşlik varken de hayat çok zor be. Evde kendimi kapana kısılmış gibi hissediyorum. Bildiğin hücre amk! Bu amk lafını da çokdüşünme. Bizim cenerasyonun '' lanet olsun'' gibi birşeyi. Neyse, zaten güneşliği de kim icat etmiş anlamam. Bence güneşliği icat eden adamın, '' güneş girmeyen eve doktor girer'' sözünü söyleyen adama bir gıcıklığı var. Hatta işi komunistliğe vurursak sırf birilerinin cebine para girsin diye güneşliği bile devlet çıkarmış olabilir.

Neyse, iki kere çalınca dedim kesin gelen postacı. Yıllardır senden miras bekliyorum. Açtım baktım kapıyı sular idaresi, suyumu kesmeye gelmişler. ''e dedim niye iki kere bastın o zaman zile, '' dedi benim şeklim bu. Özentiyse lanet olsun!

Canım büsbüyük baba, derdim büyük. Kendimi belki birgün lazım olur diye alınmış ama sonradan komşuda unutulmuş bir tornavida gibi hissediyorum. Niye böyle hissediyorum bilmiyorum. Manyak olma ihtimalim yüksek, Hatta belki dna'mızda bile bir bozukluk olduğundan şüpheleniyorum. Lakin seni hiç görmedim, tanımıyoumda. Bu mektubu da yazdım ama adresi de bilmiyorum. Ama tüm bunların sorumlusu sen ve senin oğlun. Birgün mısıra gittiğini ve hiç dönmediğini söyledi. Sonra oğlunda Manisa'ya gitti hiç dönmedi. Bende yıllardır filmlerde hep mısırdaki dedelerden miras kalıyor diye senden para bekliyorum. Bak elektiriğide kesecekler haberin olsun.

Torunun...

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyorum Sana Giden Bütün Yollar Kapalı

Orhan Veli'nin ölümü ve mezarı

Dünyanın bilinen ilk şiiri