Bir ilişkide uğurlama merasimi ne kadar önemli olabilir ?

Bir ilişkide uğurlama merasimi ne kadar önemli olabilir ?

Bir ilişkide erkeğin en büyük görevlerinden biri kız arkadaşını sağa sola uğurlama merasimlerindeki takındığı tavırdır. Bence seven adam kızı bir araca bindirdiğinde o araç ortalıktan kaybolana kadar bakar. Bunun nedenini şu şekilde açıklayabilirim

Hatun kişiyi örneğin minibüse bindirdiğinizde kapının önünde beklemenizin en büyük sebebi, aracın içindeki diğer potansiyel tehlikelere göz dağı vermektir. Kız araca binerken o kızın arkasından süzülüşüne değil de, aracın içindeki kişilere sertçe bakar. Bu bakış ‘’ kızın bir yavuklusu var lan bakmayın oyarım ‘’ demenin bir başka yoludur.

Bir de garibim erkek, aracın orada beklerken acaba hatun kişi dönüp bakar mı endişesine kapılır. Erkeğe sorsan '' kız dönüp bakıyorsa hala beni düşünüyor yani beni seviyor '' der. Hatun kişi ise dönüp bakmakla bakmamak arasında kararsız kalır. Çünkü dönüp baktığınde eğer erkeği minübüsün oralarda ona bakıyorken görmezse aracın içindeki diğer potansiyel tehlikelerin hepsi bu işten nemalır. Ama kız dönüp bakarsa ve erkekte orada bekliyorsa o ilişki yürüyor demektir. Bir ihtimal kız içinden '' bekliyor mu hala bu salak- ay rezil oldum '' da diyebilir. O da olursa ilk buluşmalarda olur ve o buluşma çok tırt geçmiştir. O yüzden dikkat edin. Ve kızlar size sesleniyorum; eğer umursamıyorsanız sakın dönüp bakmayın :)

İlişkinin boyutunu yükseltip aracın içinde kızın yanına da oturarak, ta-ki bir başka bayan yolcu gelip de ona yerini verene kadar bekleme olayına girenler de vardır ki, bu kadarını tasvip etmiyoruz. Yoksa minibüs şöförüyle tartışabilirsiniz. Ama araç kendi mahallenizden kalkıyorsa ve siz hatun kişiyi sürekli minibüse bindirmek zorunda kalıyorsanız muhakkak devamlı aynı şöförün olduğu minibüse bindirin, her defasında selam verin, hal hatır sorun v.s. Ta ki bir ahbaplık kurana kadar. O zaman biraz daha güvenli bir şekilde hatun kişi yolculuğunu yapmış olur.

Minibüs hareket etmeye başlar. Teker yavaşça döner. Kız dönüp bakar. Erkekle göz göze gelir, karşılıklı bir gülümse ve el sallama olayı ile bu buluşmada atlatılır. Gerçi el sallama hiçbir zaman tam bir ‘’iyi yolculuklar el sallaması ‘’ değildir. Çünkü yapılan yolculuk kısa mesafedir ve sadece parmak uçları sallanır, bilek değil.

Eğer dandik bir buluşma geçtiyse ve arada bir dargınlık var ise ne erkek bekler, ne de kız dönüp bakar. Ama bir ilişkiyi de en iyi kurtarma yolu, o son saniye dönüp bakma göz göze gelme, gülüşme ve el sallama olayıdır. Çünkü o an '' lan ben seviyorum bu kızı '' ( erkeği ) gibisinden bir iç çekme olayı olur. Bunu değerlendirin derim ben.

Not: yok vallahi kafam güzel değil. Sadece ayrıntıları seviyorum o kadar.

Emrah Ateş- Mayıs

Yorumlar

  1. Ben asla dönüpde arkama bakmam =)
    Ama Onun bekleyip beklemediğini bilirim
    He beklemek her zaman seviyorum,koluuyorum demek değildir.Bekleyen bir şapşal vardı bir dönem çünkü =)

    YanıtlaSil
  2. Evliliğinin 5. yılını geride bırakacak bir insan olarak bu merasimlere uzak kaldım ama:) başka bir boyut getireyim olaya. Ben minibüste erkeğin de olup, o yolu da iki sevgilinin beraber geçirdiği zamanı daha samimi ve güzel buluyorum. Sonuçta sevdiceğin yanında daha çok vakit geçirmek istenir değil mi?

    Bir de bu olay/ kültür Anadolu Yakası insanlarında daha çok yaşanıyor değil mi? :)

    YanıtlaSil
  3. şenaycım öyle yapmaya devam edersen evde kalıcan :d

    @dışavurum: sevgiliyle yapılan vasıta yolculukları tadından yenmez tabi ki de

    YanıtlaSil
  4. Hahahaha... ben de ciddi ciddi okuyorum ya, uzun mesafeleri düşünüyorum belki aylarca sevgiliyi göremeyeceksin, ağlamak, moralin bozuk olması bir sürü şey geliyor aklıma ki vedaları hiç sevmem. İşin içine minibüs girince olay değiştiiii !
    Ne buuu! vıcık vıcık benim öyle bir sevgilim olsa direk ayrılırdım. Sevgiyle buluşulur, sohbet edilir; sonra herkes kendi yoluna.
    '' bekliyor mu hala bu salak- ay rezil oldum '' o cümleyi kesin kurardım :D
    Zaten sadakatı olan kişi çevresindeki potansiyel tehlikenin hiç biri görmez, yani erkeğin göz dağı vermesine gerek yok. Yazıyı okurken bunun kafası güzel diye düşündüm gerçekten. Sona not olarak eklemişsin cevabını aldım. Eğlenceli yazı olmuş, güldürdün sabah sabah.

    NOT: Bu benim kendi düşüncem, kendi hayatımda böyle bir sevgili olsa nasıl olur düşüncesiyle yazdım bunları. Kimse üzerine alınmasın. Bazı bloglar da yaşadığım için diyorum, kendimle ilgili yorum yapıyorum, nasıl gocunuyorsa biri oradan çıkıp kendi üstüne alınıyor. Bana yanlış gelen başkasına gayet normal gelebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehehe... Bence eski yazılarını arada hatırlat blogunda. Ne piii! Allah başıma öyle sevgili vermesin! Amiiiiin!

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyorum Sana Giden Bütün Yollar Kapalı

Orhan Veli'nin ölümü ve mezarı

Dünyanın bilinen ilk şiiri