profesyonel bir hayalperest

insanın içini sıcak tutan umutmuş biliyor musun?
sana o kadar çok sevdalanmamın sebebi de belki buydu
çünkü senin gülüşünde bir kırlangıç umudu vardı
bir bahar beklentisi, kış hüznü..

senin yüzünde ne vardı biliyor musun
dört mevsim vardı
yüzünün coğrafyasının benim dünyamda bu kadar değerli olmasının sebebi de buydu
herkes tarafından ele geçirilmek istenen topraklar gibiydin.

senin türkiye'nde
istenmeyen bir kürtdüm.

sahip olduğu tek şey bir fotoğraf olursa insanın ne yapar diye düşünüyorum ?
mutlu olur. çünkü başka çaresi yoktur
içi ısınsın diye hayal kurar o resme bakıp.
umud eder.
fakirliğin insana sağladığı tek katkı da budur.
profesyonel bir hayalperest olabilmek

sonra her şeyi bir resmin üzerine bağlayıp daha çok ısınmak için yakarsın
fonda bir orhan gencebay müziği
etrafında kimse yok ama sanki birileri seni izliyor gibi
sanki Allah benim bu halime acısın der gibi yakarsın resmi
bir bakmışsın üşüyorsun

temmuzdan beri kıştasındır

bu yazı da şiir değil ama sanki alt alta olunca cümleler. daha bir hoş oluyor gibi.
ya da cümleleri bile birbirinden ayıracak kadar gaddarımdır belki.

her şey insanlıktan.

Yorumlar

  1. sevmekle sevdalanmak arasındaki o ince çizgi aynı özlemekle hasretlenmek gibi.bir kez yenik düşerse insan, bir daha hiç yenemiyor.evet belki bu bir savaş değil ama yenik düşme sen yinede.sevdalandıysan bir kere, hayaller bile kurduysan, yüzünün dört mevsiminden öptüysen o kadının.git sarıl.vazgeçme, hiç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen hayaller hayalde kalmalı

      Sil
    2. yeterince sevmeyen adamlar böyle söyler,öyle olmadığınsa apaçık.kaybetmektense kazanmak var.ölmektense yaşamak.
      hayal kurmak çamaşır suyu içmek kadar zor diyerekten ölen birileri bile varken, sen tek bir gülüşüne ayrı gezegen kurup yaşadığına zulmetme.kendine zulmetme.hayatta bazı fırsatlar çok az çıkar karşımıza.ki pişman olmak an meselesidir reddedince.
      hem sarılmak varken,ayrı kalmak niye?

      Sil
  2. Bence bu dünyada dışlanması gereken insanlar bize hediye edilen "sevgi" duygusunu kullanamayan insanlar.

    "senin türkiye'nde
    istenmeyen bir kürtdüm."

    Bu cümle biraz yaraladı, BİZ İNSANIZ, ADEMİN ÇOCUKLARIYIZ.Irkın önemi olmamalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bu cümleleri düşüncelerinizi iletin
      yorumlayın
      sizin düşüncenizi başkaları da duysun diye yazıyorum

      yazmanında temel amacı budur.

      olayı daha da politikleştirir uzun uzun yazarım ama kalsın şimdilik:)

      Sil
  3. aidiyetlerimiz seçime bağlı değil, ama "insan" olmak öyle...
    blogun en çok okunan şiiri olmalı.

    YanıtlaSil
  4. " senin türkiye'nde
    istenmeyen bir kürtdüm. "

    bu da mı gol değil hakim bey be..

    YanıtlaSil
  5. 'senin türkiye'nde
    istenmeyen bir kürtdüm.'

    Şimdi onlar düşünsün be. Çok iyi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyorum Sana Giden Bütün Yollar Kapalı

Orhan Veli'nin ölümü ve mezarı

Dünyanın bilinen ilk şiiri