Geçmiş ve gelemeyen üzerine

Eski şarkıları daha çok seviyorum


Çünkü bana geçmişi hatırlatıyor. Oysa ki insanlar pek sevmez geçmişi hatırlamayı. Çünkü bir şeyi ilk hatırlamaya çalıştığımızda acı zamanlar ilk sırayı alır. Gözlerimiz dolmadan dudaklarımız istemez gülümsemeyi. Vücut yapısı işte böyle lanet bir metabolizmaya sahip.
Halbuki hiçbirimiz bir saniye sonrasını bile bilemeden yaşarız. Tek bildiğimiz şey geçmiştir.

Genellikle ‘’geçmişi bir tarafa bırakıp yeni bir hayata başlamak ‘’gibi cümleler kurar dururuz, kendimizi tatmin etmek için. Oysa ki başaramayız. Çünkü geçmiş olmuştur ve bu yüzden gerçektir, kalacaktır...

Her aynaya baktığımda kendime şunu söylerim – buradaki aynaya bakma kelimesi tamamen kelimeyi sevdiğimden- ‘’çektiğin şeyleri boşver ne de olsa atlatmışsın’’. Ve şu anda şu aynada kendini görüyorsan ve belli bir olgunluğa sahipsen yaşadığın acılar sayesindedir. Hadi bakalım sen mi büyüksün anılar mı?

Bence hepimiz bunu yapmalıyız. Yani geçmişi bir yana bırakmak değill de geçmişi kabullenip aslında hala ölmediğimiz için ne kadar şanslı olduğumuzu bilmeliyiz...

Eski şarkıları seviyorum, eski sanatçıları seviyorum. Hatta sevdiğim yeni sanatçılar bile bana eski sanatçıları hatırlatırsa daha da çok seviyorum. Misal; Ferhat Göçer bana Suavi’yi hatırlatır. Barış Akarsu Cem Karaca’yı. Erdem Ergün - Erkan Oğur’u. Özlem Taner- Sabahat Akkiraz’ı v.s.

Bırakın Allah aşkına;
‘’geçmişte ben şunu yaşadım artık korkuyorum’’ demeyi
‘’o bana acı çektirdi artık korkuyorum sevmekten’’ diye söylenmeyi
‘’sende herkes gibisin’’ diye kendinizi paralamayı.Çünkü sende artık herkes gibisin sadece Nazım’ın şiirindeyken güzeldir. Oysa hiçbirimiz hiçbirimize benzemeyiz. Sırf bu yüzden ben kendimi belli bir millete bile adayamadım hiç. Çünkü annem kürt, babam türk, beni büyüten çevre laz, arkadaşlarım hristiyan ,alevi ve birçok mezhep ve dinden olmak üzere devam eder. Sevdiğim kızlarda da bu böyle oldu hep.

Neyse neticede hayat biz onu yaşayalım diye verildi, karamsar kalalım diye değil. Bir çevrenize bakın; En büyük acınızda bile şükredecek birşey vardır.

Hadi yeni aşklara yelken açalım
doğru limanı buluruz elbet..

not: günün parçası;
erden ergün den gel dedim, olsun...


sağlıcakla...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyorum Sana Giden Bütün Yollar Kapalı

Orhan Veli'nin ölümü ve mezarı

Dünyanın bilinen ilk şiiri