Askerden dönmek...

selam blogcanlar


Askerliğini yapan bilir
KTM ( karargah toplama merkezi )diye rezil bir yer vardır
doğuda askerlik yapannların can güvenliğini sağlamak içindir ama ruh güvenliği konusunda kimse tedbir almamıştır.

Asker kardeş teskeresine 5-10 gün kala oraya gönderilir
orada bir yatakta 5 kişi yatar
dışarda soğuktan bekler
sürekli ota boka iştimaya girer
bulaşık yıkar
içmediği sigaranın izmaritini yerden alır ve
askerliğin son noktasında
hay senin askerliğinin diye başlayan cümleler kurar.
doğuda askerlik yapan bir kişnin askerlği ne kadar iyi geçerse geçsin
en sonunda bunu dedirtir KTM.


oysaki o batıda 2 saat nöbet tutan kardeşinin aksine günde 12 saat nöbet tutmuştur
terorist yuvasında yatmıştır koğuş yerine
soğuğunda sıcahında kaymaklısını görmüştür
eğitimin en hasını almıştır
ama 150 lira fazla para almakla avunabilmiştir sadece.

işte bu kardeşiniz KTM'de geçen 5 günün ardından
Ankaraya cumartesi ayak bastı.
 TSK REHABİLİTASYON MERKEZİ'E( GAZİ HUZUR EVİ YANİ ) GİTTİM.
bir arkadaşımla beraber onun gazi akrabasının refakatçiliğini yaptım.
burada vatan için bedeninin herhangi parçasını vermekten gurur duyan insanlarla sohbet etme imkanı buldum.
ve ben kendime askerlik yapıyorum demiştim ya
yapmamışım meğer, bunu anladım.

Dalyan gibi pırıl pırıl gencecik insanları
bedenlerinden yoksun
ama gözlerindeki o yaşama sevincini gördüm ya
bir daha giderim askere aslanlar gibi.


Sağ sağlim gittik geldik
iyi kötü geçti bitti
ah-lanmanında oh-lanmanında alemi kalmadı artık.


öperim hepinizi
entel geri döndü.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyorum Sana Giden Bütün Yollar Kapalı

Orhan Veli'nin ölümü ve mezarı

Dünyanın bilinen ilk şiiri