Amelie Poulin’i sevmek için nedenler





Haftada en az 10 adet olmak üzere film izleyen bir insanım. Tabi bu rakam dizi çılgınlığına başlamazsam oluyor. Bu kadar film izliyorsam haftasonlarını genellikle evde kös kös oturarak geçirdiğimi anlamışsınızdır. Ya hava sıcak olur- ya soğuk olur- hiç olmadı param olmaz çıkmam. Üşeniyorum, öyleyse yarın...

İzlediğim filmlerin en beğendiklerim arasında 1. sırayı
Le fabuleux destin d'Amélie Poulain- Türkiye’de Amelie olarak 2001 yılında yayınlanan film diyebilirim. Tam bir fransız bombası. Hatta Fransızlar bu filmi numune alıp, buna benzer birçok film daha çevirmiştir. Lakin favorim Amelie.... Amelie’nin başrol oyuncusu, bu filmle ünlenen Audre Tautou’dur.
Audrey Tautou; Fransa'nın Beaumont şehrinde doğmuştur. Erken yaşta komediye ilgi göstermiş oyunculuk okulu Cours Florent'te eğitim almıştır. 1998 yılında Canal+ sponsorluğunda düzenlenen 9. Béziers Festival'ine katılarak en iyi aktris seçilmiştir. Yönetmen Tonie Marshall'ın dikkatini çekerek César ödülü alacak olan Venus Beauty Institute filminde rol almıştır. 2001 yılında kendisini uluslararası üne kavuşturacak Amélie karakterini aynı isimli filmde canlandırmıştır. Bestseller Da Vinci Şifresi romanının yönetmen Ron Howard tarafından beyazperdeye uyarlanan sinema filminde ilk Hollywood çalışmasını gerçekleştirmiştir. Sanatçı oyunculuk idolleri olarak Meryl Streep, Paul Newman, Juliette Lewis, Jodie Foster ve Julianne Moore'u belirtmiştir. Birçok şahane filmi daha bulunmaktadır. Bunlardan bazıları;


2007) Ensemble, c'est tout - Camille Fauque
(2006) Hors de prix - Irene
(2006)
The Da Vinci Code/Da Vinci Şifresi -Sophie Neveu
(2005) Joe's Last Chance
(2004)
Kayıp Nişanlı (Un long dimanche de fiançailles)-Mathilde
(2003) Nowhere to Go But Up (Happy End)
(2002) Dirty Pretty Things (Kirli Tatlı Şeyler)- Şenay
(2001) Dieu est grand, je suis toute petite - Michèle
(2001)
Amelie (Fabuleux destin d'Amélie Poulain) -Amélie Poulain


Neden Amelie;


Başında da dediğim gibi çok film izlediğim için genellikle arkdaşlarım sorar; ‘’ Ne öneriyorsun hacı’’ diye. Birgün yine bir arkadaşım sordu ve Amelie’yi izlemediysen onu izle dedim. Arkadaşım izlemiş ve ben ondan ‘’ vayy hasta oldum süpermiş ‘’ demesini beklerken, hiç beğenmediğini söyledi. Gerçi zevkler ve renkler tartışılmaz ama, ben telefonun ve bilgisayarının ekranında Audrey Tautou resmi bulunduran- hala telefonumda filmin sountrackları bulunduran- hatta telefon çaldığında bile filmin müziği çalan bir insanım. Dayanamadım bende madde madde sıraladım.


1. Amelie’nin bu zamana kadar canlandırılmış en sempatik ve tatlı karakterlerden biri olması.

2. Ameli’nin saçları
3. Amelie’nin ses tonu

4. İri büyük kahverengi gözleri- şirin burnu ve çocukta tavırları

5. filmin başlangıcında ufak bir kızın parmaklarına sapladığı çilekleri yemesi

6. aile içerisinde yaşadığı- daha doğrusu yaşayamadığı sevginin ekrana yansıması

7. Babasının cüce heykeline yaptıkları

8. Kör ve yaşlı bir kadını yolun karşısına geçirişi ( belki çocğunuz kör birini karşıya geçirdiniz ne var bunda demeyin... izleyin ne demek istediğimi anlayacaksınz. Böylesi görülmedi )

9. Kendini insanlara bir iyilik meleği olarak adaması

10. Çatıdaki ‘’ şu an kaç kişi orgazm oluyordur ‘’ türünden bir cümlesi. ( ki hangimiz arada bir şu an kaç kişiye şu yada bu olmuyor diye düşünmemişizdir ki )

11. Evinde bulduğu bir oyuncağı gerçek sahibine ulaştırması ve adamın bu sayede yaptığı hataların farkına varıp bütün yaşantısını değiştirecek bir hamle yapması

12. Ameli’nin barda içki içtikten sonraki hıçkırığı ( izleyin hak vericeksiniz )

13. Manav sahibinin elemanına kötü davrandığı için manav sahibine verdiği cezalar

14. Manav çırağının patronuna küfür etmeye çalışması

15. Amelie’nin aşık olduğu çocuğa ulaşma biçimi

16. Aşık olduğu çocuk ile öpüşme sahnesi ( ki bittim ben o sahneye. Yok böyle masumluk )

17. Ve filmin müzikleri...

Aslında bir çok madde daha eklenebilir ama izlemeyeniniz varsa birazda siz bulun bu maddeleri. Film bittikten sonra hayata Amelie gözünden bakıyorsunuz. Bu arada ben arkadaşıma bu maddeleri sıraladıktan sonra, ‘’ yahu hangi arada oldu onlar ben görmedim ‘’ dedi. Sen izlememişsin arkadaşım doğru dürüst- Amelie’nin ne suçu var....

Not: Audrey’e biraz da olsa benzeyen bir tanıdığınız varsa bana ulaşın (:

sevgilerimle...

Yorumlar

  1. KESİNLİKLE % 100 KATILDIGIM BİR FİLM VE SANIRIM EMRAH SANA TAVSİYTEDE BULUNDUGUM BİR FİLM OLARAK HATIRLIYORUM. KENDİNİZİ İZLEDİKTEN SONRA BİR AN BİLE OLSA AYNI SEKİLDE VE AYNI AMAÇLARLA YASAMAYA CALISTIGNIZI HİSSEDECEKSİNİZ. EMİN OLUN PİŞMALIK DENEN BİRSEY OLMAYACAK :) İZLEYİN LÜTFEN VE PAYLAŞIN

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Emrah; yüreğine ve yaşamına yön kılması bakımından BJÖRK'ün " KARANLIKTA DANS" filmini de mutlaka izlemelisin canım kardeşim...

    Hep o sevgim ve umudumla
    Mine

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyorum Sana Giden Bütün Yollar Kapalı

Orhan Veli'nin ölümü ve mezarı

Dünyanın bilinen ilk şiiri