Sahi neyin şehidi oldu Uğur ?



mardin 2010


Tezkereme yakın vakitlerdi. Sanırım ocak ayı. Komutanımla beraber pusuya çıkmıştık. Bir huyu vardı, sık sık cebinde çekirdek taşırdı. Adam sigara kullanmıyor haliyele normal bir durum. Birde yaptığın meslek ordu mensubu olmak. Vatan mı koruyacaksın aklını mı koruyacaksın karar veremiyorsun. Ki zaten bu yüzden bir süre sonra hepsinin psikolojisi altüst oluyor. Kolay iş değil sürekli emir vermek- emir almak.

Neyse flash tv'yi seviyorum snrım ben. Haber bültenlerinde o kadar hayatın içinden şeyler gösteriyorlar ki bazen... Yani ne bileyim ara mahallelerde islediğinde hassiktir diyip kanal değiştirdiğin ama aslında olan olaylar... Yani o sürekli insanların çıkıp birbirilerini bulmaya çalıştıkları bir program var ya, ne kadar iğrenç olsa da gerçek oradakiler. Bir de adamlar ney kullanıyorsa savaş da olsa ne zaman baksam hep bir halaydır gidiyor kanalda anlamadım gitti. Konuyu uzattık yine...

Bir asker öldü geçenlerde. Tezkeresine 5 gün kala... Haberi kanalları gezerken flash'da gördüm ondan çıktı zaten bu flash mevzusu.  Uğur Kantar isimli asker kardeşimiz disiplin koğuşu ( disko ) denen yerde gördüğü işkeceden hayatını kaybetti. Askerlik yapan biri olarak söylüyorum disko gerçekten de insanın sınırlarını zorlayan biryerdir. Ama öyle kelepçedir v.s. bir olay olmaz. Müfredatta yok yani... Başına bir asker dikerler sana sürekli disiplin eğitimi verilir. Çişe bile uygun adımla gidersin.Bence kıbrıstaki o birlikte başka bir olaylar döndü. Ya askerlerin yada komutanların şahsi bir yanlışları var orada.

Askerde olduğum vakit sinir krizi geçirip kendinden geçen ve hala gözlerimin önünden gitmeyen o çocuğu hatırlıyorum da, revirin kapısını açmamışlardı yarım saat. Vatan borcu naparsın. Artık o sırada kime ne borç ödeniyorsa...

Konunun girişinde bahsettiğim komutan o pusu gününde cebinden çıkardığı çekirdekten biraz da bana vermişti. Sırtımda silah cebimde el bombaları ve elimde çekirdek.... Gayet güzel bir kombinasyon olmuştu. Bana içini döktü de o gün şöyle birşey demişti; '' emrah peygamber ocağı diye yemin edip geliyorsunuz buraya ama askeriyede namaz kılsan görevinden atarlar''...

Bakın ince bir nokta bu. Şimdi yine flash tv'ye dönelim; Ölen arkadaşın annesi çocuğu görmeye gittiğinde başı bağlı olduğu için içeri almamışlar. Adam feryat ediyor diyor ki; ''madem anasının başı kapalı oğlumu niye askere aldınız. Almasaydının onu da diyor '' Hangi hak veya güç bir anenin oğlunu görmemesi için böyle bir bahane üretebilir. Nedir yahu bu türban mevzusunun bu kadar garipleşmesinin sebebi ?

Bazı şeriat ülkelerinde insanlar saçları açık diye ölüyor. Biz de de bir anne başı kapalı diye askeriyeye giremiyor.  Ne farkımız kaldı şimdi ? Bu mu demokrasi yani ? Askerdekiler sadece açıkları mı koruyor? Bir de ordunun kuruluş amacı sözde herkesin askeriye içinde eşit haklara sahip olmasıyla aakalı birçok tantana.  Aynı şeyi yer- ayı yerde yatarsın v.s v.s..  İyi de arkadaşım kim görmüş bu zamana kadar Teşvikiye Camiinde bir godomanın oğlunun şehit cenazesini... Ben bilmiyor muyum hepiniz eşitsiniz diye naralar attıktan sonra bir telefon geldiğinde üst makamlardan(!) bazı kişilerin rahat etmeleri için neler yapıldığını... Hep bu ülkenin fakir fukaralarına oluyor ne oluyorsa...

Vatan borcu deyip davul zurnayla uğurlandıktan sonra, generale çayını niye geç götürdün diye dayak yemiş, ceza yemiş insanların hikayelerinden mi bahsetmeli ? Ya da komutanın botlarını boyamak mı askerlik ? Muhakkak ki bu vatan korunacak ama, bu vatanı koruyanları kim koruyacak ?

Askeriyede ki askerlerin askerlik yapmaları için TC vatandaşı olmaları gerek, müslüman olmaları değil. O yüzden askerde dua ederken bile Tanrı'mıza hamd olsun terimi kullanılır ve hiçbir şekilde dini şeyler içeride bulundurulamaz. Dini eşitlik var çünkü. Ama benim anlamadığım seçtiğiniz komutanları yahut aldığınız askerlerin ailelerinin dini sorumluluklarıyla askeriyenin illgilenmelerine hak yok. Allah Allah nidalarıyla kazanaıldıysa şayet bu vatan, askerlik yemini ettirirken peygamber ocağı diye tabir ediyorsanız; bu ne perhiz bu ne lahana turşusudur ?

Ha bir de unutmadan;
Sahi neyin şehidi oldu Uğur ?

E. Ateş

Yorumlar

  1. cok üzüldüm:/..

    ve agzim acik kaldi okurken..

    Her yerde pislik insanlar var iste:/..

    YanıtlaSil
  2. Çok çok güzel bir yazı. Bilmeden konuşmak kolay bu konular hakkında. Keşke bir gazetede köşede yayınlanabilse de daha çok kişiye ulaşsa. Sırf erkeklerle yaşadıklarını anlatan blogger iyi bir gazeteye yazar olabiliyor ama böyle yazılar yazdığımız zaman yayınlanmıyor işte.

    YanıtlaSil
  3. @nora yazıyı okumana sevindim. ama dediğin gibi gazetede falan yayınlanmıyor bizim yazdıklarımız.

    e. ateş

    YanıtlaSil
  4. Ben gölcük donanmada yazıcıydım, bir sürü asker sadece üst rütbelilere kölelik yapıyor onların düğünü oluyor asker çalışıyor yüzmeye gidiyor asker aklına gelecek herşey vardı bowling bile sinema falan filan, dilekçe yazıp doğuya gitmek isteyenlermi dersin, zimmetli silahım bile yoktu, acemideyken daha çok asker gibi hissediyordum kendimi, gölcüğe geldim bildiğin zırvalık, acemi birliğinde on başıların oyuncağı olmadıkmı günlerce =) çok komik gelir hiç zoruma gitmezdi yaş itibariyle, şöyle bir saçmalık var mantığın bittiği yer askerlikmiş bu dünyada duyduğum en saçma laftır !! türban konusundaki sözlerine şöyle bir ekleme yapacağım, şimdi kendini bilmez bir kaç mal kürt şöyle böyle diye genele yayıyor bu askere bile gitmemiş mallara soruyorum o şehitlerin içinde kürt olan hiç yokmu öteki tarafta "ben bu vatan için şehit oldum sen arkadamdan kürt şöyle böyle dedin" diyip hesap sorduğunda ne cvp verecekler acaba !!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla dostum bende hiç bilmiyorum ne cevap verirler. ama yaşamayan bilmiyor bu tarz şeyleri

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyorum Sana Giden Bütün Yollar Kapalı

Orhan Veli'nin ölümü ve mezarı

Dünyanın bilinen ilk şiiri